Adresse​

Sydbanegade 4, 6000 Kolding​

Der er parkeringsmuligheder og busforbindelser lige til døren

Effektiv behandling af parodontose

Vi har stor erfaring med parodontosebehandling

Har du problemer med ømt og blødende tandkød? Dette kan være et tegn på parodontose – en tandlidelse, som mange mennesker får i løbet af livet, men som kan behandles effektivt hos en tandlæge.

Hvis du er i tvivl om, hvorvidt du har parodontose, er du velkommen forbi vores tandklinik i Kolding nær Vejle og Fredericia. Her har vi stor erfaring med behandling af parodontose, og vi kan således hjælpe dig med en effektiv og skånsom behandling af dit tandkød.

Hvad er parodontose?

Parodontose, som også kaldes for paradentose eller tandkødsbetændelse, er en tandsygdom, hvor betændelse samles i tandkødet og på tændernes overflade. Et typisk symptom på betændelsen er hævet, ømt og rødt tandkød, der bløder ved tandbørstning. I værste fald kan ubehandlet parodontose medføre tab af tænderne, og det er derfor vigtigt at opsøge behandling.

Parodontosebehandling foregår ved grundig rensning af tænderne og tandkødet, hvor eventuelle bakterier og tandsten fjernes fra tandkødslommerne. Herefter er det vigtigt, at du selv vedligeholder en god tandhygiejne for at forebygge parodontosen. I den forbindelse rådgiver vi dig om, hvordan du selv med personlig tandpleje kan modarbejde sygdommen.

Kontakt os og bestil en tid

Hvis du frygter, at du har begyndende parodontose, så bør du ikke tøve med at bestille en tid hos din tandlæge. Vi hører derfor gerne fra dig, så vi kan få igangsat behandlingen hurtigst muligt. Vi står derfor altid klar til at hjælpe dig med at pleje og vedligeholde dine tænder, så du kan nyde godt af dem resten af dit liv.​

Skriv til os ​

Nogle felter er ikke udfyldt korrekt